V teh dneh si bomo začeli pošiljati praznične voščilnice, pri čemer pa bomo večino pozornosti namenili ravno voščilnici sami, medtem ko bodo ovojnice ostale nedotaknjene. Toda tudi ovojnice so lahko ustvarjalni medij, ki bodo prejemnika nagovorile še preden jih bo odprl. Tovrstna umetnost je v svetu znana kot »mail art«, pri nas pa jo poznamo pod besedo »poštna umetnost«.

Mail_art_01 [ustvarjalni blog]

Dekoriranje poštnih ovojnic in razglednic je prav tako staro kot je poštni medij, pravi wikipedia. Vendar pa se je poštna umetnost kot umetniška zvrst rodila v zgodnjih šestdesetih letih 20. stoletja. V tem času je začel Ray Johnson pošiljati svoja dela, imenovana moticos, znancem, prijateljem in pomembnim osebnostim. Svojim risbam je pogosto dodal pripis, da naj prejemik pošlje delo naprej z lastnimi dopolnitvami. Temu dopisovanju se je prijelo ime New York Correspondence School. Danes poštna umetnost deluje tako preko klasične pošte kot tudi na internetu. Na internetu se objavljajo natečaji na katere pošiljajo sodelujoči elektronska in navadna pisma. Tudi mi smo polepšali nekaj ovojnic, ki jih bodo prejeli naslovniki. Katero tehniko boste uporabili, je stvar vaše domišljije. Mi smo za mehurčkasto ovojnico uporabili akrilne barve, ker je z njimi najlažje barvati po relativno mehki podlagi (zaradi mehurčkov), klasične ovojnice pa smo porisali kar z barvicami in flomastri.

Mail_art_01_02

Že ko se boste lotevali risanja, predvidevajte kje v vašem motivu bo prostor za naslov in kje prostor za znamko. Z malce domiselnosti lahko tako naslov kot znamko prav posrečeno vnesete v celotno kompozicijo motiva. 

Mail_art_02 [ustvarjalni blog]

Za lažjo predstavo »mail arta« dodajamo tudi nekaj fotografij tujih ustvarjalcev. Pa veliko ustvarjalnega navdiha!

Mail_art_tuji_primeri